افتخارات,نوآوری ها و دستاورد های مجموعه مدارس دخترانه هما

افتخارات

افتخارات دانش آموزان دبستان آدینه در زمینه های علمی ، فرهنگی ، هنری :
مسابقات علمی :
اول : آیلین برزو- آناهیتا مهرور
دوم : هستی سجادی – سونیا پرتو –زهرا حشمدار
سوم : مبینا بیات
چهارم : سعیده پورتقی – درسا منتظری
پنجم : دیبا سمیره

کسب عنوان شاگرد اول در امتحانات نوبت اول
مبینا بیات دانش آموز پایه ی سوم:کسب رتبه ی بیستم در آزمون پیشرفت تحصیلی در سطح ناحیه 3 آموزش و پرورش استان البرز

 
مسابقات ورزشی :
کیمیا رضایی:کسب مقام چهام در مسابقات اسکیت در سطح ناحیه  ی 3 آموزش و پرورش استان البرز

 
مسابقات فرهنگی :
کسب رتبه ی دوم در برگزاری مراسم آغازین سال ( مهر ماه ) در سطح مدارس ناحیه  ی 3 آموزش و پرورش استان البرز


افتخارات معلمین دبستان آدینه در زمینه های علمی ، فرهنگی ، هنری :
دریافت لوح تقدیر مهارت های خواندن از آموزش و پرورش ناحیه ی  3 استان البرز :
آموزگاران پایه ی دوم-سوم-چهارم و پنجم
خانم ها : رستمی-سهرابی-لهراسبی-احمدی

 
دریافت لوح تقدیر مهارت های تدریس و طرح درس از آموزش و پرورش ناحیه ی  3 استان البرز :
آموزگاران پایه ی دوم-سوم-چهارم و پنجم
خانم ها : رستمی-سهرابی-لهراسبی-احمدی

 
افتخارات انجمن اولیاء و مربیان دبستان آدینه در زمینه های علمی ، فرهنگی ، هنری :
دریافت لوح تقدیر از آموزش و پرورش ناحیه ی 3 استان البرز تحت عنوان انجمن های برتر در سطح مدارس .

کسب افتخارات و موفقیتهای آموزشی – فرهنگی ورزشی دبستان آدینه در سال تحصیلی 90-89
 کسب رتبه برتر طرحهای آموزش و مهارتهای روش تدریس و خواندن درناحیه :
سرکار خانمها : رستمی ( معلم کلاس دوم ) ، لهراسبی ( معلم کلاس سوم ) ، رضائی ( معلم کلاس چهارم ) ، احمدی ( معلم کلاس پنجم )
رتبه اول استانی برنامه های آموزشی – فرهنگی در انجمن اولیاء و مربیان
رتبه اول  در ناحیه در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان :
دانش آموزان : درسا منتظری ، مبینا بیات ، سمیره پورتقی
 کسب مقام سوم رشته ژیمناستیک دانش آموز : کیمیا رضائی
رتبه دوم برنامه آغازین صبحگاهی در ناحیه
 رتبه برگزیده طرح بازیهای آموزشی پایه پیش دبستانی




 


افتخارات معلمین آدینه :

دریافت لوح تقدیر مهارت های خواندن از آموزش و پرورش ناحیه ی  3 استان البرز :
 
آموزگاران پایه ی دوم-سوم-چهارم و پنجم
خانم ها : رستمی-رضایی-لهراسبی-احمدی
--------------------------------------
دریافت لوح تقدیر مهارت های تدریس و طرح درس از آموزش و پرورش ناحیه ی  3 استان البرز :
آموزگاران پایه ی دوم-سوم-چهارم و پنجم
خانم ها : رستمی-رضایی-لهراسبی-احمدی





 

 

افتخارات دانش آموزان دبستان آدینه

در زمینه های علمی ، فرهنگی ، هنری :

کسب عنوان شاگرد اول در امتحانات نوبت اول

اول : آیلین برزو- آناهیتا مهرور

دوم : هستی سجادی – سونیا پرتو –زهرا حشمدار

سوم : مبینا بیات
چهارم:درسا منتظری

پنجم : دیبا سمیره -غزل اسکندر پور-سمیره پورتقی

----------------------------------

مبینا بیات دانش آموز پایه ی سوم

*کسب رتبه ی بیستم در آزمون پیشرفت تحصیلی در سطح ناحیه ی 3 آموزش و پرورش استان البرز

دانش آموزان برگزیده در آزمون پیشرفت تحصیلی در سطح مدرسه
مبینا بیات
یاسمن رمضانپور
زینب بداغی
ثمین خدایی
درسا منتظری
سمیره پورتقی


-----------------------------------

مسابقات ورزشی :

کیمیا رضایی

کسب مقام چهام در مسابقات اسکیت در سطح ناحیه ی 3 آموزش و پرورش استان البرز

-----------------------------------

مسابقات فرهنگی :

کسب رتبه ی دوم در برگزاری مراسم آغازین سال ( مهر ماه ) در سطح مدارس ناحیه ی 3 آموزش و پرورش استان البرز

 

 

نو آوريها و ابتكارات دبستان آدينه در سال 90-89

-برگزاري جشنواره تغذيه سالم با همكاري دانش اموزان و والدين انها در جهت توجه به سنين رشد دانش اموزان و اهميت مواد غذايي همراه با طرح هاي ابتكاري

- ارائه" طرح درس" ابتكاري هر معلم به همكاران ديگر براي كسب تجربه از شيوه هاي مختلف اموزشي در مدرسه با استفاده از امكانات كمك اموزشي مدرسه.

-صندوق طرحهاو ابتكارت  اموزشي پرورشي و فرهنگي معلمين در جهت ارتقاءعملكرد معلمين و بررسي و اجراءطرح در هر ماه وتشويق معلمين

-تهيه جدول زمانبندي ماهيانه جوايز در هر كلاس و قيد عناوين جوايز در هر تاريخ وتشويق دانش اموزان باديدن انواع جوايز در ماههاي مختلف براي ايجاد رقابت و انگيزه بيشتر در دانش اموزان.

- اموزش اشپزي به دانش اموزان جهت ارتقاء مهارتهاي زندگي و علاقمند نمودن انان به خانه داري بصورت ماهيانه.

-طرح تربيتي-كمك به دانش اموزان به ابراز مشكلات و جستجو براي يافتن راه حل توسط خود دانش اموز ورسيدن به موفقيت دانش اموز بصورت زمانبندي توسط خود وي وثبت در فرمهاي طراحي شده در مدرسه توسط مشاور مدرسه در نتيجه ارتقاءرفتارهاي مطلوب.

جمع اوري اسباب بازيهاي ي كه دختران ادينه ميتوانند جهت اهداءبه دانش اموزان مستقر در شبانه روزي تحت نظر مراكز بهزيستي به سر ميبرند وتقديم كردن به انها تحت مراسمي خاص.

-اجرای طرح گذربان ،  آموزش همیار پلیس با ارائه ی مدرک با تأیید اداره ی راهنمایی و رانندگی  جهت اشنایی دانش آموزان با مقررات راهنمایی و رانندگی .

-دعوت از والدين و خردسالان بدو ورود به دبستان منطقه  در ارديبهشت 89 جهت اشنايي والدين با طرح توصيفي واشنايي خردسالان با محيط دبستان جهت ورود به سال تحصيلي جديد همراه با برگزاري جشن وسرود واهداءجايزه وكارگاه نقاشي و... با همكاري مهد كودكهاي مجاور

-دفترچه ی ثبت گزارش روزانه ی نماز و اجرای نماز در ساعات ظهر .

- تهیه  و تدوین کتب مصور به صورت کلاژ توسط دانش آموزان

- استفاده از کتابخانه ی سبدی

- لیست بی شمار کتب مربوط به پیش دبستانی و پنجم .

- تهیه دفتر خلاصه نویسی کتب امانت داده شده .

 

 

 

 
 

 

دستاوردها

تحقیق و پژوهش توسط دانش آموزان و معلمان :

در دنیای امروز که کشورهای مختلف با سرعت و بدون توقف در مسیر رشد و توسعه گام برمیدارند ، برهمگان ثابت شده است که تحقیق و پژوهش یکی از ارکان اساسی پیشرفت و توسعه همه جانبه است . از آنجا که آموزش و پرورش می تواند و باید نقش مهمی را در گسترش فرهنگ پژوهش درجامعه ایفا کند ، این واحد آموزشی بر اساس شناختی که از نیاز مبرم زمان بدست آورده است ، سعی دارد با اجرای برنامه هایی مهم خویش را دراین امر مهم به خوبی ایفا کند .
در این راستا برنامه هایی به شرح زیر در مدرسه اجرا خواهد شد :

نو آوريها و ابتكارات دبستان آدينه در سال 90-89
-برگزاري جشنواره تغذيه سالم با همكاري دانش اموزان و والدين انها در جهت توجه به سنين رشد دانش اموزان و اهميت مواد غذايي همراه با طرح هاي ابتكاري
- ارائه" طرح درس" ابتكاري هر معلم به همكاران ديگر براي كسب تجربه از شيوه هاي مختلف اموزشي در مدرسه با استفاده از امكانات كمك اموزشي مدرسه.
-صندوق طرحهاو ابتكارت  اموزشي پرورشي و فرهنگي معلمين در جهت ارتقاءعملكرد معلمين و بررسي و اجراءطرح در هر ماه وتشويق معلمين
-تهيه جدول زمانبندي ماهيانه جوايز در هر كلاس و قيد عناوين جوايز در هر تاريخ وتشويق دانش اموزان باديدن انواع جوايز در ماههاي مختلف براي ايجاد رقابت و انگيزه بيشتر در دانش اموزان.
- اموزش اشپزي به دانش اموزان جهت ارتقاء مهارتهاي زندگي و علاقمند نمودن انان به خانه داري بصورت ماهيانه.
-طرح تربيتي-كمك به دانش اموزان به ابراز مشكلات و جستجو براي يافتن راه حل توسط خود دانش اموز ورسيدن به موفقيت دانش اموز بصورت زمانبندي توسط خود وي وثبت در فرمهاي طراحي شده در مدرسه توسط مشاور مدرسه در نتيجه ارتقاءرفتارهاي مطلوب.
جمع اوري اسباب بازيهاي ي كه دختران ادينه ميتوانند جهت اهداءبه دانش اموزان مستقر در شبانه روزي تحت نظر مراكز بهزيستي به سر ميبرند وتقديم كردن به انها تحت مراسمي خاص.
-اجرای طرح گذربان ،  آموزش همیار پلیس با ارائه ی مدرک با تأیید اداره ی راهنمایی و رانندگی  جهت اشنایی دانش آموزان با مقررات راهنمایی و رانندگی .
-دعوت از والدين و خردسالان بدو ورود به دبستان منطقه  در ارديبهشت 89 جهت اشنايي والدين با طرح توصيفي واشنايي خردسالان با محيط دبستان جهت ورود به سال تحصيلي جديد همراه با برگزاري جشن وسرود واهداءجايزه وكارگاه نقاشي و... با همكاري مهد كودكهاي مجاور
-دفترچه ی ثبت گزارش روزانه ی نماز و اجرای نماز در ساعات ظهر .
- تهیه  و تدوین کتب مصور به صورت کلاژ توسط دانش آموزان
- استفاده از کتابخانه ی سبدی
- لیست بی شمار کتب مربوط به پیش دبستانی و پنجم .
-* تهیه دفتر خلاصه نویسی کتب امانت داده شده .
برنامه سالانه مدیریت اموزشگاه
به نام یکتای هستی آفرین
(( سال همت مضاع ، کار مضاعف ))

آموزش دبستانی را دریابید که دانشگاه دیر است .
حضرت امام خمینی (ره)

برای اینکه بتوانیم رشد علمی کشور را به معنای حقیقی کلمه تامین کنیم از دبستام باید شروع شود .
رهبر معظم انقلاب اسلامی ( مدظه العالی)

بیانات مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای:

ملت ایران باید به مرحله ای از پیشرفت و تعالی برسد که از لحاظ فکری ،علمی ، زمینه های مختلف سیاسی و اجتماعی به مرجعی متقن برای ملت ها و متفکران دنیای اسلام تبدیل شود . و این ، مسئولیت تاریخی ملت ایران است .
برنامه تحول بنیادین در آموزش و پرورش یک کار اساسی است . کشور و ملت ایران باید به جایگاه شایسته خود برسد و به عنوان الگویی کامل برای دنیای اسلام تبدیل شود .برای رسیدن به این هدف بزرگ باید هم توان و ظرفیت های انسانی و فکری و استعدادهای خدادادی ملت ایران به میدان آورده شوند و اساس هر گونه تحول در کشور نیز تعلیم و تربیت است . با توجه به زیر ساخت هایی که در طول سی سال گذشته فراهم شده ، اگر چه مسیر طولانی و سخت است اما افق آینده بسیار روشن است .

منبع : پیوند

به نام نور

سخن موسس
از زمانی که پیامبران الهی این بزرگ معلمان بشریت ، خصوصا" حضرت محمد (ص) رسالت الهی خویش را آغاز نمودند . امر آموزش و پرورش بعنوان رکن اصلی جامعه بشری همواره مورد تاکید بوده و به گونه ای که پیامبر عظیم الشان اسلام ، هدف از گریخته شدن خود را ( معلمی ) فرمودند.
چرا که رستگاری آدمی در سایه (( تعلیم و تربیت )) خاصه تعلیم و تربیت اسلامی است که آدمی را به مقصود خلقت که همانا کمال آدمی است نایل می گرداند . بی تردید این مهم حق مسلم همه بندگان خداوند است .در آموزش و پرورش مجموعه دانش ها ، عقاید ، آداب ، سنت ها و خصوصیات اخلاقی و قومی جامعه مطرح می شود که البته در جامعه های مختلف صورت های گوناگون دارند و هر سیستم آموزشی با توجه به نارسایی هایی که دارد پیوسته در صدد رفع کمبودهای خود و گرایش به سوید کمال است و در واقع نظام آموزشی پویا به آنچه دارد قانع نیست و به آنچه ندارد می اندیشد. که این خود ا نگیزه ای برای رشد آن رسیدن به کمال به شمار می آید .آموزش و پرورش نهادی است پویا و پیوسته در حال تحول و دگرگوني و حاصل كار آن هنگامي مي تواند رضايت بخش و مفيد باشد كه به خواسته هاي جامعه پاسخ دهد . در سايه آموزش و پرورش پويا و برانگيزاننده مي توان براي مردم جامعه زندگي بهتر و حرفه اي تري ايجاد كرد .
توسعه پايدار هر جامعه اي به نظام تعليم و تربيت با كيفيت بستگي دارد و تربيت حاصل تامل در ماهيت انسان است .
لذا ضرورت آموزش آداب و مهارتهاي زندگي اسلامي در نظام تعليم و تربيت ، انكار ناپذير است تا بتوانیم به اهداف آموزشی خود برسیم و انسانهایی معتقد به جهانی مذهبی و اخلاقی و دارای مهارتهای علمی و بهداشتی و هنری و با تفکری فلسفی و منطقی ، پرهیزکار و عاشق خدا و خلق و خلقت داشته باشیم .


ساعت کار مدرسه
مدت     ساعت پایان     ساعت شروع     برنامه ها
            مراسم صبحگاهی
            زنگ اول
            تفریح اول
            زنگ دوم
            تفریح دوم
            زنگ سوم
            زنگ نماز
            زنگ چهارم

یادآوری :
ضمن یادآوری نکاتی چند به دانش آموزان و اولیای محترم ، صمیمانه خواستار توجه و پایبندی ایشان به موارد زیر هستیم :
1- حضور به موقع در مدرسه و خروج از آن در پایان ساعت مقرر ( بدون اطلاع و موافقت مسئولین از مدرسه خارج نشوند ).
2- دانش آموزان در مراسم صبحگاهی حضور یافته ، اجرای آن را محترم بشمارند .
3- اولیای گرامی با توجه به ساعات کار مدرسه جهت ملاقات حضوری با همکاران طبق برنامه درسی فرزندشان برنامه ریزی کرده در ساعات تفریح در مدرسه حضور یابند . و با هماهنگی با معاونین می توانند با معلم مربوطه ملاقات نمایند .
4- در صورتی که دانش آموز به دلیل موجه قادر به حضور در کلاس نباشد ، اولیای وی قبل از ساعت 9 صبح معاون مدرسه را مطلع نمایند .

آیین نامه انضباطی

1- رعایت شعائر دینی .
2- رعایت ادب و احترام نسبت به مدیر ، معلمان و دیگر کارکنان مدرسه .
3- رعایت حسن رفتار و اخلاق با سایر دانش آموزان .
4- سعی شایسته در تحصیل ، رعایت مقررات آموزشی و تربیتی ، انجام فرایض دینی و مشارکت در فعالیتهای اجتماعی مدرسه .
5- حضور به موقع در مدرسه و خروج از آن در پایان ساعت مقرر.
6- رعایت بهداشت و نظافت فردی و همکاری با دانش آموزان و دیگرمسئولین مربوطه در پاکیزه نگه داشتن فضای مدرسه .
7- استفاده از لباس فرم در مدرسه و رعایت حجاب اسلامی .
8- خودداری از بکاربردن وسایل تجملی و آرایشی و پرهیز از به همراه آوردن اشیای گرانبها و وسایل غیر مجازبه مدرسه .
9- مراقبت از وسایل شخصی و اهتمام در حفظ و نگهداری اموال – تجهیزات و ساختمان مدرسه .( چنانچه دانش آموزی به وسایل و ساختما مدرسه خسارت آورد باید خسارت وارده توسط دانش آموز یا ولی او جبران شود ).
10- حضور یکی از والدین در جلسات عمومی و یا کلاس به کلاس و یا در دعوت خصوصی توسط مسئولین .
11- رعایت شئونات اسلامی برای والدین ( به ویژه حجاب اسلامی برای مادران ) هنگام ورود به مدرسه .
12- حضور یکی از والدین به جهت موجه کردن غیبت دانش آموز در مدرسه و در صورت بیماری ارائه گواهی پزشک الزامی است .
مشاوره
درمیان مخلوقات خداوند سبحان ، تنها انسان است که می تواند با همنوعان خود به تبادل نظر بپردازد و برای شناخت و حل مشکلات خویش با دیگران مشورت کرده ، از راهنمایی آنان استفاده کند .شاید به همین دلیل است که در دین مبین اسلام به اهمیت مشورت و مشاوره توجهی شده است .
آموزش و پرورش همان گونه که از محتوا و معانی این عنوان برمی آید ، روندی است که طی آن در کنار آموزش علوم گوناگون می بایست به رشد و تعالی شخصیت ، شکوفا کردن استعدادها و ارضای نیازهای دانش آموزان ( مثل نیاز به امنیت و آرامش، دوست داشتن و دوست داشته شدن ، احترام و برقراری روابط سالم و ...)  پرداخته شود .
با شناخت توانایی ها ، محدودیت ها و تفاوتهای فردی دانش آموزان از طریق (( خدمات راهنمایی و مشاوره )) می توان به برنامه ریزی صحیح آموزشی و پرورشی دست یافت .
واحد مشاوره در مدرسه دخترانه آدینه نیز در سایه تلاش پیگیر همکاران ومساعدتهای اولیای محترم و بهره گیری از توان مشاورمدرسه و اساتید حاذق در زمینه مسایل روانشناختی ، سعی در پیشبرد اهداف آموزشی و پرورش مدرسه را دارد .
اهداف فعالیتهای واحد مشاوره مدرسه ابتدایی دخترانه آدینه :
1- مصاحبه با دانش آموزان پایه اول و اولیای ایشان و تشکیل پرونده مشاوره ای .
2- برگزاری جلسات ارتبالطی با اولیاء در طول سال تحصیلی .
3- برگزاری جلسات مشاوره ای عمومی از سخنرانان و اساتید مشاوره برای اولیاء دانش آموزان .
4- مشاوره خصوصی با دانش آموزانی که خودشان مراجعه می کنند و یا به دلیلی توسط معلمین و کادر اجرایی مدرسه معرفی می شوند . و در صورت لزوم دعوت از اولیاء و سعی در رفع مشکلات .
5- فعال کردن صندوق انتقادات و پیشنهادات .
6- طرح مسایل عمومی و مشکلات دانش آموزان در شورای معلمین و سعی در ایجاد روابط صحیح و سالم بین معلمان و دانش آموزان از طریق بیان مباحث روانشناختی و خصوصیات سنی و دستاوردهای جدید علمی در این زمینه ها .
7- تهیه بروشورهای و اطلاعیه های مرتبط با خدمات مشاوره .
در پایان لازم به ذک ر است که تمامی فعالیتهای مشاوره ای در مدرسه فقط با همکاری و همدلی و هماهنگی اولیاء و کادر اجرایی و آموزشی مدرسه قابل اجرا و به موفقیت نزدیک خواهد بود .

شورای معلمان

شورای معلمان نهادی است که می تواند به عنوان کارآمدترین بازوی مدیریت در مدرسه نقش به سزایی در بهبود ، بهسازی ، رشد و ارتقای کیفیت علمی و کسب مهارت نیروهای انسانی ایفا کند .در این راستا ، می توان در شورای معلمان به مباحثی چون شیوه های درست و تاثیر گذار ارزشیابی ، شناخت تفاوتهای فردی دانش آموزان و برنامه ریزی براساس آن ، برقراری رابطه صحیح با دانش آموزان و اولیای ایشان و توافق و تعامل در مورد رسیدن به اهداف آموزشی و پرورشی مدرسه پرداخت .

تاریخ برگزاری جلسات شورای معلمان و دستورجلسات

ردیف     تاریخ     روز     دستور جلسه
             
انجمن اولیاء و مربیان

هر یک از ما فرشته هایی هستیم که تنها یک بال داریم
فقط هنگامی قادر به پروازیم که به یکدیگر بپیوندیم .

لوچیانو دو کرنسترو
برخلاف باوربسیاری از اولیاء که گاهی تعلیم و تربیت را فقط محدود به مدرسه می دانند ، بررسی چگونگی رابطه دانش آموز با خانه و مدرسه ، پیچیدگی رابطه ها و داشتن برنامه درست تربیتی ، نیازمند تعامل و همدلی خانه و مدرسه است . چنانچه بتوانیم تربیت در خانه و مدرسه را هماهنگ سازیم ، به راحتی قادر خواهیم بود نسلی سالم پرورش  دهیم  و برجامعه اثر گذار باشیم . خانه و مدرسه باید از جهت روشها و تفکرات همسوی یکدیگر باشند . دانش آموزان زمانی می توانند مسیری مطلوب و ثمربخش را طی کنند که قرار گرفتن آنها در محیط خانه و مدرسه در جهت رسیدن به یک مقصد باشد. برای دانش آموزان خانه و مدرسه مشابه و مکمل یکدیگرند و رابطه خانه و مدرسه همچون جسم و جان در هم تنیده شده است . به طوری که هرگونه ضعف و سستی در هر یک از آنها ، به سختی بر دیگری تاثیر می گزارد . و برعکس سلامت روانی و اجتماعی هر کدام ، تضمین گر سلامت وجود دیگری است . زمانی که نحوه تعامل این دو نهاد با دانش آموزان یکسان باشد ( از جهت مثبت ) و انتظارات  واحدی از او داشته باشند ، مسیر تربیت از ثبات و استحکام لازم برخوردار خواهد شد .
اولیاء به عنوان صاحبان اصلی این سرمایه های ارزشمند انسانی ، از حق اظهار نظر و ارائه پیشنهادهای سازنده در جهت پیشبرد اهداف آموزش و پرورش مدرسه برخوردار هستند .

همه هستی من وقف این است که قلمرو محدود وجود خود را به صورت شاهکاری هنری در آورم . در حال ساختن جهانی دیگر هستم .
ژان تومر

شورای اداری مدرسه

مدرسه نهادی اجتماعی است که باید به روش گروهی و با کمک همه کسانی که در این حیطه مسئولیت دارند اداره شود .
زیرا تحقق مطلوب اهداف ، نیازمند مشورت و استفاده از تجارب دیگران است .
شورای اداری مدرسه نیز می تواند به روشن شدن و تعیین حدود مسئولیت افراد و افزایش وظیفه شناسی و ایجاد نظم و انضباط کاری کمک کند .

عناوین فعالیت های شورای اداری مدرسه:
1- بررسی و تایید برنامه های پیشنهادی سالانه مدرسه با توجه به الویت کاری و ضوابط مربوطه.
2- بررسی برنامه های ارائه شده از سوی شورای معلمین ، انجمن اولیاء و مربیان و شورای دانش آموزی .
3- نظارت بر فعالیت های مدرسه در چهارچوب اهداف مصوب مدرسه .
4- بررسی برنامه های مربوطه به مراسم و ایام الله و برگزاری اردو و بازدید و نمایشگاه.

اعضای شورای اداری مدرسه

نام و نام خانوادگی     سمت در مدرسه
    موسس
    مدیر مدرسه
    معاون آموزشی
    معاون پرورشی
    نماینده معلمان
    مشاور
تشکل های دانش آموزی

یکی از راههای ارتقای فرهنگ اجتماعی ، تعاون و همکاری در بین انسان ها و انجام کارهای گروهی در قالب تشکل های فرهنگی ، هنری ، اجتماعی و ... است .و مدرسه و تشکل های دانش آموزی امن ترین و مناسب ترین امکان برای نیل به این هدف می باشد .
در این واحد آموزشی نیز دو تشکل شورای دانش آموزی و بسیج دانش آموزی فعالیت دارد .
شورای دانش آموزی :
اعضای این شورا از طریق انتخابات عمومی ، توسط دانش آموزان مشخص می شوند . و سپس کمیته های دانش آموزی به وسیله این اعضاء فعال می شوند .و از طریق این کمیته ها ، دانش آموزان می توانند در تمامی امور مدرسه ( علمی ، فرهنگی ، هنری ، ورزشی ، ودینی ) شرکت کنند و پیشنهاد ها و انتقادهای خود را از طریق اعضای شورا به مسئولین مدرسه منتقل کنند .

فعالیت های پرورشی

1- اهتمام برای اقامه نماز جماعت و اعتلای فعالیت های قرآنی و مذهبی در مدرسه و تجهیز نمازخانه .
2- تلاش برای راه اندازی تشکل های دانش آموزی ( بسیج و شورای دانش آموزی و ...)
3- شناسایی دانش آموزان نخبه در زمینه های علمی ، فرهنگی ، هنری ، ورزشی و بستر سازی برای رشد و شکوفایی ایشان .
4- تجهیز کتابخانه بطور مداوم و برگزاری نمایشگاه کتاب و مسابقات کتابخوانی در مناسبت های مختلف .
5- برگزاری مسابقات فرهنگی ، هنری ، قرآنی در مناسبت های مختلف در مدرسه
6- اهتمام در برگزاری مراسم مربوطه به ایام الله و مناسبت های ملی و مذهبی و فرهنگی .
7- برگزاری اردو و بازدیدهای علمی ، فرهنگی ، زیارتی و سیاحتی .
8- زمینه سازی جهت تشویق دانش آموزان به مناسبت تلاش ایشان در امور آموزشی و پرورشی در طول سال تحصیلی .
9- ارتقای فرهنگ تعاون وهمکاری در دانش آموزان و هم چنین مسئولیت پذیری ، خودباوری و اعتماد به نفس ، از طریق سپردن مسئولیت اجرای مراسم و مناسبتها ی گوناگون به ایشان و انجام کارهای گروهی .
10- برگزاری نمایشگاه از دستاوردهای فرهنگی ، هنری ، علمی ، و کارهای دستی و فنی و نیز تحقیقات دانش آموزان و همکاران .

جدول مناسبت های ملی و مذهبی سال تحصیلی

تاریخ    مناسبت    فعالیت های پیش بینی شده
  جشن روز شکوفا – آغاز هفته دفاع مقدس    اجرای مراسم آغازین با همکاری دانش آموزان – خیر مقدم به دانش آموزان – اهداء یادبود و پذیرایی .
 انجام تبلیغات لازم در مدرسه – برپایی نمایشگاه کتاب و عکس و پوستر – قرائت وصیت نامه شهداء.
   روز بازگشایی مدرسه     انجام تبلیغات لازم و آماده سازی مدرسه برای حضور دانش آموزان – اجرای مراسم آغازین با همکاری دانش آموزان – آشنایی با محیط مدرسه – اهداء یادبود و کتاب به دانش آموزان – پذیرایی.
  روز همبستگی با کودکان فلسطینی     مسابقه انشاء و جمله نویسی – نشریه دیواری توسط دانش آموزان .                          
    شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) – روزجهانی استاندارد     مسابقه معصوم شناسی – صحبت در مراسم آغازین .
   روز جهانی کودک     انجام تبلیغات لازم و آماده سازی مدرسه – اجرای سرود توسط دانش آموزان- برگزاری مسابقه نقاشی و کاردستی توسط دانش آموزان – نصب پوسترهای حقوق کودک در مدرسه – اهداءیادبود – پذیرایی.
  ولادت حضرت معصومه (س) – روز ملی دختران    مسابقه معصوم شناسی – برگزاری جشن فرشتگان با تاج گل کاغذی – اهداء یادبود .
  روز بزرگداشت حافظ – روز ملی کاهش اثرات بلایای طبیعی     حافظ خوانی در مراسم آغازین – صحبت در مراسم آغازین .
    هفته پیوند اولیاء و مربیان     برگزاری مجمع عمومی اولیاء و انتخابات انجمن.
  روز تربیت بدنی و ورزش    برگزاری مسابقه آمادگی جسمانی در سالن مدرسه – آشنایی کودکان با تغذیه سالم ( برگزاری جشنواره نان و پنیر و گردو).
   ولادت حضرت امام رضا(ع)     مسابقه معصوم شناسی – برگزاری جشنواره کبوتران حرم – اهداء یادبود .
  روز نوجوان و روز بسیج دانش آموزی و شهادت محمد حسین فهمیده     مسابقه انشاء و مقاله نویسی – اجرای سرود توسط دانش آموزان شورای بسیج دانش آموزی.
  روز دانش آموز و تسخیرلانه جاسوسی و مبارزه با استکبار جهانی     شرکت در راهپیمایی – اهدای یادبود به دانش آموزان .
    شهادت حضرت امام محمد تقی ( جوادالائمه ع)    مسابقه معصوم شناسی
  سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) – روز ازدواج     صحبت در مراسم آغازین – برگزاری جشنواره گل های کاغذی و پارچه ای – اهدای هدیه و پذیرایی .
    شهادت امام محمد باقر (ع)     مسابقه معصوم شناسی .
    روز کتاب و کتابخوانی     برگزاری نمایشگاه کتاب به مدت یک هفته – اهدای کتاب توسط دانش آموزان به مدرسه – مسابقه کتابخوانی – معرفی فعالان کتابخانه – مسابقه کتابهای کاغذی و پارچه
   روز عرفه – روز نیایش     قرائت زیارت عاشورا در نمازخانه مدرسه – برگزاری ادعیه ها و مناجات نامه ها .
   عید سعید قربان     قرائت زیارت عاشورا در نمازخانه مدرسه – اهدای یادبود – برگزاری جشنواره کاردستی حجمی گوسفند توسط دانش آموزان .
    ولادت حضرت امام علی النقی الهادی (ع)    مسابقه معصوم شناسی .
   عید سعید غدیر خم     مداحی – تقدیر از سادات مدرسه – اهدای هدیه به دانش آموزان .
   روز خانواده     برگزاری نمایشگاه تابلوی نقاشی اعضای خانواده توسط دانش آموزان – تهیه هدیه در مدرسه برای خانواده توسط دانش آموزان .
   تاسوعا و عاشورای حسینی – روز پژوهش     قرائت زیارت عاشورا در نمازخانه مدرسه – مسابقه معصوم شناسی – برگزاری نمایشگاه از تحقیقات دانش آموزان در زمینه های مختلف علمی ،فرهنگی، هنری، و مقاله نویسی .
   روز حمل و نقل     برگزاری جشنواره شهرک ترافیک ( طرح گذربان ) – اعطای گواهینامه راهنمایی ورانندگی .
    شهادت حضرت امام زین العابدین (ع) ( امام سجاد )    مسابقه معصوم شناسی .
    شب یلدا     برگزاری جشن شب یلدا – اهدای هدیه – برگزاری جشن کیک و نانهای خانگی توسط والدین دانش آموزان .
   میلاد حضرت عیسی مسیح (ع)    صحبت در مراسم آغازین – برگزاری جشنواره عروسکهای انگشتی توسط دانش آموزان .
   روزملی ایمنی وزلزله     برگزاری مانور زلزله – اجرای سرود – نشریه دیواری توسط دانش آموزان
    ولادت حضرت امام محمد باقر (ع)     مسابقه معصوم شناسی .
    ولادت حضرت امام موسی کاظم (ع)     مسابقه معصوم شناسی .
   دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی    انجام تبلیغات مناسب درمدرسه – برگزاری نمایش و سرود توسط دانش آموزان – مسابقه روزنامه دیواری – برگزاری جشنواره سالاد وسبزیجات .
   رحلت حضرت رسول اکرم (ص) – شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع)    قرائت زیارت عاشورا در نمازخانه مدرسه – مسابقه معصوم شناسی .
  شهادت حضرت امام رضا (ع)    قرائت زیارت عاشورا در نمازخانه مدرسه – مسابقه معصوم شناسی .
   شهادت امام حسن عسگری (ع)     مسابقه معصوم شناسی .
   میلاد حضرت رسول اکرم (ص) به روایت اهل سنت (آغازهفته وحدت )    مولودی خوانی .
  میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)    مولودی خوانی – اهدای هدیه – معصوم شناسی – پذیرایی – مسابقه روزنامه دیواری .
    روز امور تربیتی و تربیت اسلامی     مسابقه جمله نویسی .
    روز احسان و نیکوکاری     برگزاری جشن نوروز – اهدای هدیه – پیک نوروزی و ...- جمع آوری هدایای دانش آموزان برای محرومان .
    روز درختکاری     برگزاری مسابقه نشریه دیواری – جشنواره سبزه .
    روز ملی شدن صنعت نفت ایران     برگزاری مسابقه تحقیق و پژوهش توسط دانش آموزان .
  روز زمین پاک     خواندن مقاله در مراسم آغازین – نشریه دیواری –جشنواره بادبادکهای کاغذی توسط دانش آموزان .
    روز ملی خلیج فارس     اجرای سرود توسط دانش آموزان – روزنامه دیواری .
    روز معلم – شهادت استاد مطهری     تقدیر ازمعلمین – خواندن شعر و مقاله .
   فتح خرمشهر- روز مقاومت و ایثارو پیروزی     قرائت مقاله در برنامه آغازین .
    رحلت امام خمینی (ره) – سالروز قیام خونین مردم در سال 42    قرائت مقاله در برنامه آغازین – روزنامه دیواری .

تذکر:
1- مناسبت های مذهبی سال و برنامه های پیش بینی شده برای گرامیداشت آنها متعاقبا" اعلام خواهد شد .
2- فهرست فوق ، برنامه پیش نهادی شورای برنامه ریزی آموزشی و پرورشی این مرکز آموزشی می باشد . و ممکن است در شرایط خاص ، با محتوا و شکلی دیگر اجرا شود

تحقیق و پژوهش توسط دانش آموزان و معلمان :

در دنیای امروز که کشورهای مختلف با سرعت و بدون توقف در مسیر رشد و توسعه گام برمیدارند ، برهمگان ثابت شده است که تحقیق و پژوهش یکی از ارکان اساسی پیشرفت و توسعه همه جانبه است . از آنجا که آموزش و پرورش می تواند و باید نقش مهمی را در گسترش فرهنگ پژوهش درجامعه ایفا کند ، این واحد آموزشی بر اساس شناختی که از نیاز مبرم زمان بدست آورده است ، سعی دارد با اجرای برنامه هایی مهم خویش را دراین امر مهم به خوبی ایفا کند .
در این راستا برنامه هایی به شرح زیر در مدرسه اجرا خواهد شد :
1- تقویت حس کنجکاوی و خلاقیت در دانش آموزان از طریق طرح سوالات علمی از سوی معلمین و ترغیب دانش آموزان به کشف پاسخ آن ها بصورت گروهی و فردی.
2- هدایت دانش آموزان به سمت تفکرعلمی و جرات و شهامت بیان نظریه از طریق انجام کارهای علمی و آزمون و خطا به صورت فردی و گروهی و با نظارت و همکاری معلمان .
3- تبیین جایگاه پژوهش برای والدین از طریق جلسات توجیهی ویا آموزش خانواده در ابتدای سال . برای جلب مشارکت و همفکری ایشان دراین زمینه .
4- برپایی نمایشگاه از نتایج تحقیقات دانش آموزان و تشویق کسانی که تحقیق آنها جامع ترو کاملتر باشد .

مسابقات علمی و فرهنگی
به منظور ایجاد انگیزه تلاش و رقابت سالم در دانش آموزان هر سال مسابقات علمی ،فرهنگی ،هنری، ورزشی، در سطح مدرسه و ناحیه برگزار خواهد شد .که مهمترین آنها عبارتند از :
1- مسابقات فرهنگی – هنری .
این مسابقات در چند بخش بین تمام دانش آموز داوطلب ومستعد زیرنظر معاون پرورشی مدرسه برگزارمیشود و نفرات برتر به ناحیه معرفی میشوند . عناوین مسابقات عبارتنداز :
1- مسابقه قرآن شامل :  قرائت – مفاهیم – حفظ .
2- مسابقات نقاشی ، طراحی – خوشنویسی – شعر- داستانویسی – نشریه دیواری .
3- هنرهای دستی شامل : سفال – کاردستی و ...
4- مطالعه و تحقیق .
5- سرود ونمایش
اردوها و بازدیدها

اردو به فعالیت آموزشی و پرورشی گفته میشود که برای دانش آموزان با هدف افزایش حس مسئولیت پذیری ، مشارکت ، هدایت استعدادهای دانش آموزان ،خارج از محیط آموزشی برگزار میشود .
در این میان تاثیرپنهان و غیر مستقیم بازدید و گردش های علمی برکسی پوشیده نیست . زیرا زمینه همکاری و مشارکت دانش آموزان را در متن برنامه ها و فعالیت های مدرسه بسیارکاراتر ،عمیق تر و پایدارتر می سازد .
کتابخانه

خواندن کتابهای خوب ، مکالمه با مردمان شرافتمند گذشته است .
دکارت

بی شک یکی از وظایف اصلی ما ، عادت دادن دانش آموزان به مطالعه و تحقیق است . شما پدران و مادران که همراه ، همدل ، بهترین الگو برای فرزندتان هستید ، وظیفه خطیری دراین زمینه بعهده دارید .آشنایی با کتاب و رواج فرهنگ کتابخوانی در میان دانش آموزان جزبه همت شما و هماهنگی با مدرسه میسر نیست .
کتابخانه مدرسه آدینه ، باعناوین متعدد و جذابی آغاز به کار کرده است . کتابهای درسی وکمک درسی ،مذهبی ، تاریخی ،علمی ،شعر وداستان ،از جمله عناوینی است که برای مطالعه دانش آموزان تهیه شده است .
فعالیت های مربوط به کتابخانه :
* برپایی نمایشگاه کتاب در مناسبت های گوناگون .
* برگزاری مسابقات کتابخوانی .
* تشویق دانش آموزان در حفظ و نگهداری کتب به امانت گرفته شده .
* تهیه دفتر خلاصه نویسی کتب امانت داده شده .
لیست وسایل مورد نیاز دانش آموزان
وسایل مورد نیاز     تعداد
     
آدینه نت

به عهده نظام تعلیم و تربیت هر جامعه ای است که با پایه گذاری روشهایی صحیح و متناسب با علم روز و با روحیه آزاد منشانه ،ارتباط سالم و سازنده در محیط های آموزشی برقرار نماید و سیستمی را بنا بگذارد که در آن دانش آموز متوجه ارزشهای وجودی و کرامت خود بشود و مهارتی ایجاد شود که در حفظ عزت نفس خود بکوشد .
ابتدایی پایه درسی و اخلاقی هر کودکی است . در این دوره شالوده و پایه رفتاری و درسی دانش آموزان ساخته میشود . پس بیایید با نگرشی عمیق و مخصوص به این دوره مهم برای فرزندانمان آینده ای سالم و زیبا بسازیم .
در مجالی که برایم باقیست
باز همراه شما مدرسه ای میسازیم
که خرد را با عقل ، علم را با احساس
ریاضی را با شعر ، دین را با عرفان ، همه را با تشویق تدریس کنند .
لای انگشت کسی قلمی نگذارند.
و نخوانند کسی را احمق ، و نگویند کسی را کودن .
و معلم هر روز روح را حاضر و غایب بکند .
و به جز ایمانش هیچ کس ، هیچ چیز را حفظ نباید بکند و ...
مجتبی کاشانی
مدرسه غیر دولتی دخترانه آدینه
شادی همه انسانها ارزوی ماست